"kalau aku boleh buat orang di sekeliling aku gembira,aku juga akan gembira walaupun aku sebenarnya derita"

aku tulis apa yg aku rsa,apa yg aku alami n apa yg aku rsa berkaitan ngan aku wlpn bnda tu ada kna mngena ngan org lain..

Saturday, December 19, 2015

Student Life

Nobanyak juga yang aku lalui sem 5 nie..quite tough for me but so far so good..fyp 1 done, thank to my sv that keep pushing me do a report, always concern about me and give me motivation finish my degree..also thank panels, Puan munirah yang disayang dan Puan hanani yang dihormati..segala kritikan, komen dan pndangan puan berdua akan sy amik dan tmbh baik dlam report selpas ini.
also super programmer..finally selepas 10 mngu xde xde weekend, now im free..thanx kepada pihak fsktm, mdec, gates it solution for this opportunity.. At first mmg xnk p sbb kecewa interview dpat no last dr 20 org tp tnya pndpat rmai org, rugi klau x p..and ber jaya habeskan kursus tersebut..byk yg belajar..thanx en syaff, en din, puan faezah, en syafiq, en syafiq adam, en hafifi, en zubair dan abang bro atas ilmu yg dikongsi..sgt2 berguna..
That all tuk harinie, update guna fon je, xleh taip pnjng2 sgt..hahaha..salam

Thursday, August 13, 2015

Happy besday

Happy besday fayya..even we are no longer in touch but i hope u are happy there..good luck fayya.. ��

Monday, April 27, 2015

mengapa cinta itu derita?

bila cakap tentan cinta, aku hanya mmpu mendiamkan diri. seringkali cinta aku tidak dibalas. aku tidak tahu mengapa bila bercakap mengenai cinta, aku membenci lelaki. semua perempuan yang aku kenali, smuanya disakiti oleh lelaki dan bila aku cuba mendekati seseorang, mereka menganggap aku seperti lelaki lain juga, lelaki yang pernah lukakan hati mereka. aku dinilai tanpa diberi peluang. mengapa? dimana keadilan yang patut aku terima. aku sedar rupa parasku tidak la seberapa tetapi mengapa rupa paras yang dipandang? hati aku yang ikhlas mencintai ditolak mentah mentah. mengapa tiada peluang untuk aku mencintaimu? mengapa tiada peluang untuk aku membahagiakanmu? mengapa aku yang menjadi mangsa? mengapa? aku sendiri tiada jawapan itu.

Wednesday, April 22, 2015

web development

i dont know why im so excited in web's class..even all that thing i already know, i still hunger the knowledge about web technology.. my lectere give me 1001 inspiration.. alhamdulillah i can make a website now..

Tuesday, April 21, 2015

kesepian

hujan di luar seakan akan memahami kesedihan aku..bila org sedih, aku ada dgn org yg memerlukan..tp bila aku sedih, bayang2 aku sndiri turut tnglkan aku..

semakin aku hndak brubah, semakin byk dugaan yg menimpa..di bumi johor aku kesepian, hanya aku yg memahami aku..

masih lg mnungu si dia..mungkin aku yg beria ria mau kan dia tp dia sdkit pun tiada prasaan kepada aku..kenapa aku perlu dihukum sdngkan lelaki lain yg tnglkan dia, yg patahkan hati dia, yg hncurkan hati dia dan main2kan hati dia..krnapa aku yg perlu tngung bnda yg aku tidak buat..

jgn tnya mngapa aku mencintaimu..aku pnya jwapan sndiri dan kau aku dpat jwpan itu jika kau menerima aku..

aku sudah letih mengejar cinta..aku ingin brhnti tp kau kata aku pula tidak serius..aku mahu mengejar tp kau pula kata kau serahkan pada jodoh..apa yg harus aku lakukan?.hmm jujur aku syg kamu tp aku tidak tahu jalan mna yg aku harus pilih untuk dpatkan mu..

Monday, April 20, 2015

i try to change

hmmm..hari berlalu semakin mencabar..semakin dewasa aku, semakin aku belajar mengenali dunia..dunia yg kejam pada org seperti aku..yg tiada kepentingan ditingalkan..terlalu byk org yg berpura pura baik hanya untuk kepentingan sendiri..

aku tahu aku harus tabah menghadapi dugaan hidup nie..selagi aku mampu bersabar, aku akan bersabar..tp jika thap kesabaran aku telah melebihi batas, aku akan berdiam dan tidak akan melayan org lg..

aku dh puas jga hati org..hati aku seperti tiada sesiapa peduli..mereka trtipu dgn senyuman aku, gelak tawa aku..

"senyumlah walau dunia tak seindah rupa"

Tuesday, April 7, 2015

tak terluah

ntah la..hati meronta nk balik..kena btol2 sem nie..bygkan 1200 for 4 month..aku terpksa berkorban demi degree..dugaan yg terpksa aku hadapi sendiri..hmmm