Thursday, April 28, 2011

nasi lemak tidak bersalah!!.

aku dh start cuti 2 bulan..so, xthu nk watper nie..lama tu, hmmm..2 bulan nie aku nk wat perubahan skit kt diri aku..perubahan aper??.adalah..wait n see..tunggu dan lihat..hahaha..so, pas cuti 2 bulan, aku kena pratikal plak..kt hospital sultanah bahiyah, kedah..pratikal xlama..5 bulan je..then msuk sem 5..sem 6...and abis diploma..yeahhhh!!.


owh ya, aku nk nyata an pendapat aku la..psal kerajaan mengawal makanan kt kantin..antara mknan yg kena adalah nasi lemak..huhu..nasi lemak sedap..tp skrg xleh jual dh..nasi lemak x bersalah!!.law bleh pun seminggu skali je..hmmm...camna ngan org yg wat nasi lemak tu ek??.salah satu sumber pendapatan depa dh tertutup..tp aku rasa cam silap je..kawal la pnjualan kt kantin..msih ada ada mak cik2 yg jual nasi lemak depan umah depa..xkan yg tu pun kerajaan nk larang..dak2 skula still bleh beli kt umah or kwasan perumahan depa..xkan nk haramkan org yg jual nasi lemak plak..hmmm..ntah la..


smlm bace paper, penjual jajan dikenakan kompaun..huhu..teruk bebenor..depa cari rezeki halal kowt..jual secara kecil-kecilan je, xkan perlu lesen??..xpham aku..law wat camtu, dak2 msty dh xbeli or makan jajan an?.tp silap sbb byk kedai runcit yg still jual jajan..xkan nk ttup smua kedai yg jual jajan??.nk kompaun pemilik kedai runcit tu??.cam ssah je..bukan satu tp byk kowt..satu malaysia..



bg aku obesiti nie perlu dicegah dari rumah ag..ibu bapa ptut jga pemakan anak2 depa..duit skula tu bg cukup2 je..jgn bg lebih, t mula la beli yg xberfaedah..ibu bapa pun jgn la mnja an anak2 sgt..kecil2 ok la antar nek keta g skula..tp bila dh start darjah 4 or 5, ajar la anak2 tu p skula nek basikal..baru sihat..

No comments:

Jika kau mengerti.

Jika kau mengerti. Apa yang telah aku lalui selama ini. Menempuh dunia yang besar ini seorang diri, Membawa hati yang telah dilukai...